Home
O nas
Programy
KS-PPS
KS-SOMED
KS-MEDIS
KS-SOLAB
Usługi
Kontakt
Forum



Głównym zadaniem systemu KS-SOMED jest podnoszenie jakości oraz standardu usług świadczonych w placówkach medycznych. Dążymy do tego, aby system poprzez ciągłe usprawnianie pracy lekarzy oraz personelu medycznego zapewniał pacjentom komfortową oraz sprawną organizacyjnie obsługę. Dla każdej przychodni aspirującej do zorganizowanego i efektywnego funkcjonowania, KS-SOMED stanowi niezastąpioną pomoc informatyczną. KS-SOMED to nowoczesny, zintegrowany system przeznaczony do wspomagania obsługi średnich i dużych jednostek służby zdrowia. System powstał na podstawie dotychczasowych doświadczeń oraz współpracy z Użytkownikami naszych produktów. Jedną z cech charakteryzujących duże jednostki służby zdrowia jest mnogość oraz różnorodność procedur medycznych, a w związku z tym potrzeba prowadzenia rozbudowanej dokumentacji ewidencyjnej, statystycznej i sprawozdawczej. Wdrożenie systemu KS-SOMED pozwala na pełną automatyzację tych procesów. System doskonale sprawdza się podczas ogólnej organizacji pracy jednostki medycznej, rejestracji wykonanych zleceń, ewidencji umów zawieranych z płatnikami, dokumentacji transakcji pieniężnych, jak i w rozliczeniach z poszczególnymi Oddziałami Narodowego Funduszu Zdrowia. Może być również wykorzystywany jako niezastąpione narzędzie statystyczne, pozwalające na selekcję i zestawienie danych z określonego zakresu działalności jednostki medycznej. Pełna informatyzacja wszystkich sfer placówki medycznej jest możliwa dzięki kompatybilności systemu KS-SOMED z systemami administracyjnymi firmy KAMSOFT® (np. KS-FKW, KS-ZZL).

BUDOWA I FUNKCJE

Zadaniem poszczególnych modułów składowych systemu jest bezpośrednie wspomaganie obsługi rejestracji pacjentów oraz prowadzenia specjalistycznych gabinetów lekarskich.


System został stworzony dla dowolnej liczby stanowisk i znakomicie sprawdza się podczas pracy w sieci. Podział systemu na wersje funkcjonalne pozwala na jego elastyczne dostosowywanie do indywidualnych wymagań Użytkownika. Modularność systemu oznacza dla naszych Klientów dużą swobodę w zakresie konfiguracji poszczególnych stanowisk roboczych.

Do najważniejszych modułów tworzących KS-SOMED należą:moduły lekarskie - STOMATOLOG, OKULISTA oraz GABINET - skierowany do lekarzy różnych specjalności, np.: rodzinnych, pediatrów, internistów, ginekologów. Oprócz rezerwacji wizyt pacjentów służą do wprowadzania i przechowywania danych medycznych uzyskanych podczas kolejnych wizyt pacjenta w gabinecie. Dane te mogą być zarówno w formie dokumentów tekstowych, jak i zdjęć, grafik, filmów itp. W modułach zaimplementowano także inne funkcje ułatwiające pracę lekarza - pozwalające na przykład na zaprojektowanie formularzy wykorzystywanych podczas wizyt pacjentów w gabinecie czy na szybkie wystawienie pacjentowi skierowania; TERMINARZ - prosty w obsłudze, wielofunkcyjny kalendarz elektroniczny. Umożliwia ustalanie czasu pracy poszczególnych pracowników i gabinetów, rezerwację wizyt na określony dzień i godzinę, wyszukiwanie wolnych terminów dla określonego pracownika lub gabinetu, potwierdzenie umówionych wizyt; DEKLARACJE - elektroniczne „biurko”, na którym wypełniane są deklaracje pacjentów, a następnie przechowuje się je w odpowiednich „szufladach”; ZLECENIA - moduł ten rejestruje wszystkie zlecenia wykonywane na rzecz pacjenta. Obsługa zlecenia jest kontrolowana począwszy od przyjęcia skierowania na usługę zaczynając, na zamknięciu zlecenia (czyli rozliczenia z płatnikiem) kończąc; ROZLICZENIA - moduł odpowiedzialny za rozliczanie kosztów wykonanych usług z poszczególnymi Oddziałami Narodowego Funduszu Zdrowia - zgodnie z obowiązującymi zasadami finansowania służby zdrowia. System automatycznie generuje wymagane przez Narodowy Fundusz Zdrowia raporty, na podstawie których przychodnia może uzyskać refundację ponoszonych kosztów leczenia pacjentów; UMOWY - na podstawie zarejestrowanych umów z płatnikami - Narodowym Funduszem Zdrowia, zakładami pracy, POZ, ZFRON, innymi jednostkami opieki zdrowotnej, grupami rabatowymi itp. - rozliczane są wszystkie wykonywane usługi; MEDYCYNA PRACY (opcja dodatkowa) - wspomaga pracę lekarzy sprawujących profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami określonych zakładów pracy. Głównym zadaniem modułu jest rejestrowanie pełnej historii badań wstępnych, okresowych oraz kontrolnych; ZESTAWIENIA - dzięki rozbudowanym możliwościom generowania różnych zestawień (ilości i rodzajów udzielonych świadczeń, zestawień finansowych, kosztowych itp.) moduł pozwala na szybkie uzyskanie informacji o wynikach działalności jednostki medycznej; KASA - moduł umożliwia przeprowadzanie transakcji pieniężnych oraz ich dokumentację. Ponadto tworzy wszystkie wymagane ustawowo dokumenty kasowe oraz przesyła raporty do systemu finansowo-księgowego; KSIĘGA GŁÓWNA - moduł ten pozwala na prowadzenie rejestru wszystkich przyjętych pacjentów oraz udzielonych im świadczeń w Księdze Głównej, Rejestrze Poradni, Księdze Pracowni Diagnostycznej lub Zabiegowej, KARTOTEKI - moduł zarządzający wszystkimi bazami danych (słownikami) np. pacjentów, usług medycznych, leków. W ramach bazy leków można wyróżnić następujące elementy: Baza podstawowa (bezpłatna) - zawiera ponad 96 tys. pozycji asortymentowych - znajdują się w niej podstawowe informacje o lekach i środkach ochrony zdrowia, Baza Interakcji (opcja) - tworzona przy współudziale specjalistów z Zakładu Farmakologii i Farmacji Fizycznej Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego - zawiera funkcje umożliwiające automatyczne wyszukiwanie interakcji między składnikami przepisywanych leków; Baza Średnich Cen (opcja) - tworzona na podstawie raportów pochodzących z Aptecznego Banku Danych - zawiera średnie ceny wszystkich leków, preparatów i środków ochrony zdrowia zawartych w bazie KS-BLOZ®.
Wraz z systemem dostarczane są następujące słownikowe bazy danych (uzupełnione częściowo lub w całości): baza adresowa Oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia, baza adresowa kraju, baza leków KS-BLOZ. System przygotowany jest również do obsługi bazy chorób zgodnej z X Rewizją Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-10) - trzy- i czteroznakowej - oraz bazy procedur medycznych (ICD-9-CM).


Każdy użytkownik systemu KS-SOMED ma możliwość działania w ramach innowacyjnego systemu OSOZ. Przynosi to lekarzowi szereg korzyści, z których najważniejsze to: tworzenie indywidualnych kont zdrowotnych pacjenta z zapisem w formie elektronicznej całej historii zdrowia, choroby i leczenia. Dzięki temu pacjent nie musi nosić ze sobą dokumentacji papierowej (wyników badań, zdjęć RTG, wypisów ze szpitala itp.), nie musi pamiętać o przebytych chorobach i ich datach. Lekarz natomiast podczas każdej wizyty ma dostęp do tych danych, co może stanowić pomoc przy diagnozie oraz przy wyborze odpowiedniej strategii leczenia; możliwość uzyskania szybkiej informacji o lekach najczęściej wystawianych dla danego rozpoznania ICD-10 oraz wskaźnikach ich skuteczności; nadzór nad realizacją recepty przez pacjenta – zwrotne wiadomości, czy recepta została wykupiona, kiedy miała miejsce jej realizacja, czy zostały wydane zamienniki leków; błyskawiczny dostęp do istotnych informacji od konsultantów krajowych i Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
NOWOŚĆ! INTERNETOWA REJESTRACJA PACJENTÓW (Rejestracja on-line)


Rejestracja on-line umożliwia pacjentom samodzielne zarządzanie wizytami, a placówce medycznej ułatwia prowadzenie elektronicznego terminarza i organizację przyjęć.

Pacjent, na podstawie indywidualnego klucza logowania oraz hasła, uzyskuje dostęp do elektronicznego narzędzia, gdzie w łatwy sposób może m.in. przeglądać historię własnych wizyt, rezerwować / anulować wizyty u lekarza, sprawdzać grafik pracy personelu medycznego. Wystarczy dostęp do sieci internetowej.


REJESTRACJA INTERNETOWA jest w pełni kompatybilna z TERMINARZEM w systemie KS-SOMED. Dzięki temu mamy do czynienia z jednym, spójnym terminarzem - swego rodzaju sercem organizacji wizyt pacjentów.



Najważniejsze korzyści wdrożenia modułu REJESTRACJI INTERNETOWEJ to:pełna swoboda w zakresie wyboru zmiennych wizyty lekarskiej (lekarz, termin, itd.). Pacjent może przeglądać wszystkie terminarze wizyt i w ten sposób zaplanować samodzielnie najbardziej optymalny termin,
redukcja obciążenia pracą na stanowiskach rejestracyjnych, brak ograniczeń czasu oraz miejsca – klient może zarezerwować wizytę z domu, bez względu na porę nocy oraz dnia,
automatyczne przenoszenie terminów wizyt do terminarza w systemie KS-SOMED, bez konieczności ich powtórnego rejestrowania,rejestracja on-line może być częścią strony internetowej placówki medycznej, co znacznie zwiększa jej atrakcyjność i podnosi prestiż.

Warto podkreślić, że REJESTRACJA INTERNETOWA zapewnia stuprocentową ochronę danych zgromadzonych w terminarzu przed dostępem osób nieuprawnionych.
DALSZY ROZWÓJSystem KS-SOMED jest systemem rozwijającym się bardzo dynamicznie. Wraz ze zmieniającą się sytuacją prawną w służbie zdrowia zmienia się również budowa poszczególnych fragmentów systemu. Ciągła współpraca z Użytkownikami pozwala na wprowadzanie udogodnień pod kątem jeszcze większej optymalizacji systemu pracy. Nasza firma zwraca uwagę na to, aby system KS-SOMED podążał nie tylko za zmianami na rynku usług medycznych, ale i za zmianami o charakterze informatyczno-technologicznym. Rozwój Internetu stawia przed naszą firmą nowe wyzwania. W przyszłości internet pozwoli na rozszerzenie możliwości systemu. Gwarancją stałego udoskonalania systemu jest realizacja dużej ilości wdrożeń u Klientów, dla których takie pojęcia jak: najwyższa jakość oraz wysokie standardy obsługi pacjenta, są wyznacznikami sukcesu.

Top